Autostrady

Autostrada A2 Konin Stryków - najszybsze połączenie między Łodzią i Warszawą

Autor Bartosz Antoniak
Bartosz Antoniak23.10.20234 min.
Autostrada A2 Konin Stryków - najszybsze połączenie między Łodzią i Warszawą

Autostrada A2 jest kluczowym połączeniem drogowym między Łodzią a Warszawą. Ten odcinek autostrady umożliwia szybki i wygodny przejazd między tymi dwoma dużymi miastami Polski.

Jak szybko dotrzeć z Łodzi do Warszawy autostradą A2?

Podróż z Łodzi do Warszawy autostradą A2 zajmuje zaledwie około 2 godzin. Dokładny czas przejazdu zależy od aktualnego natężenia ruchu, jednak zazwyczaj pokonanie odcinka A2 Konin - Stryków (ok. 97 km) zajmuje około 1 godziny. Prędkość na autostradzie A2 jest ograniczona do 140 km/h, więc jadąc z maksymalną dozwoloną prędkością można przejechać ten dystans w około 50 minut.

Autostrada A2 zapewnia najkrótszy czas przejazdu między Łodzią a Warszawą

Wybierając trasę przejazdu z Łodzi do Warszawy, autostrada A2 jest zdecydowanie najszybszą opcją. Jazda autostradą A2 pozwala zaoszczędzić nawet 1 godzinę w porównaniu do alternatywnych tras przez drogi krajowe. Autostrada omija wszystkie miasta i miejscowości na trasie, dzięki czemu podróż jest płynna, bez korków i zatrzymań. Dodatkowo, jakość nawierzchni autostradowej oraz brak skrzyżowań zapewniają komfort i bezpieczeństwo jazdy z maksymalną dozwoloną prędkością.

Gdzie znajdują się wjazdy i zjazdy na autostradę A2 między Koninem a Strykowem?

Na 97-kilometrowym odcinku autostrady A2 pomiędzy Koninem i Strykowem znajduje się 12 węzłów autostradowych:

  • Konin Zachód
  • Konin Wschód
  • Golina
  • Kowale Pańskie
  • Bramski
  • Emilia
  • Podwarpie
  • Dąbie
  • Wartkowice
  • Łódź Północ
  • Zgierz
  • Stryków

. Dzięki gęstej sieci węzłów autostradowych, kierowcy mają łatwy dostęp do wjazdów i zjazdów w wielu punktach trasy. Umożliwia to wygodny dojazd do autostrady A2 oraz opuszczenie jej w dogodnym miejscu.

Odcinek A2 Konin - Stryków ma długość ok. 97 km i omija duże miasta

Autostrada A2 Konin Stryków - najszybsze połączenie między Łodzią i Warszawą

Autostrada A2 na odcinku między Koninem i Strykowem liczy dokładnie 96,7 km. Jest to jeden z najdłuższych, bezprzerwowych fragmentów autostrady w Polsce. Trasa biegnie z dala od większych miast, omijając m.in. Łódź, Zgierz, Aleksandrów Łódzki. Dzięki temu ruch na tym odcinku A2 jest płynny, a kierowcy unikają zatorów w okolicach dużych aglomeracji miejskich. Taka konstrukcja trasy skraca czas przejazdu i zdecydowanie ułatwia podróżowanie między Łodzią i Warszawą.

Ile kosztuje przejazd autostradą A2 na odcinku Konin - Stryków?

Koszt przejazdu autostradą A2 na odcinku Konin - Stryków uzależniony jest od kategorii pojazdu:

  • Samochód osobowy - 16 zł
  • Samochód dostawczy - 32 zł
  • Samochód ciężarowy 3,5-12t - 42 zł
  • Samochód ciężarowy powyżej 12t - 84 zł

Opłaty pobierane są przy wjeździe na autostradę A2 w Koninie i przy zjeździe w Strykowie. Kierowcy muszą mieć odliczoną gotówkę lub kartę płatniczą, aby opłacić przejazd na bramkach.

Opłaty za przejazd autostradą A2 są pobierane na bramkach w Koninie i Strykowie

Aby opłacić przejazd odcinkiem autostrady A2 Konin - Stryków, kierowcy muszą zjechać przez bramki na węźle Konin Zachód (wjazd) oraz Stryków (zjazd). Tam należy uiścić opłatę za przejazd w gotówce lub kartą płatniczą. Istnieje również możliwość opłacenia przejazdu elektronicznie poprzez system e-Toll. Warto sprawdzić stan konta przed wjazdem na autostradę, aby przejazd odbył się sprawnie i bez zbędnych opóźnień.

Jaka jest przepustowość autostrady A2 na odcinku Konin - Stryków?

Autostrada A2 Konin Stryków - najszybsze połączenie między Łodzią i Warszawą

Autostrada A2 na odcinku między Koninem a Strykowem posiada standardowo po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Taka konfiguracja zapewnia dużą przepustowość, umożliwiając płynny przepływ tysięcy pojazdów na dobę. Szacuje się, że maksymalna godzinowa przepustowość tego fragmentu A2 może sięgać nawet 10 000 aut osobowych. Dodatkowo, odpowiednio zaprojektowane łuki, wzniesienia czy długie proste odcinki umożliwiają rozwinięcie dużych prędkości, co także zwiększa przepustowość autostrady.

Autostrada A2 ma po dwa pasy ruchu w każdą stronę, co zapewnia dużą przepustowość

Standardowa konstrukcja autostrady A2 z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach jest optymalna dla zapewnienia wysokiej przepustowości na tym strategicznym odcinku między Łodzią i Warszawą. Dzięki dwupasowej jezdni, kierowcy mogą bezpiecznie i płynnie się wyprzedzać, a także omijać pojazdy poruszające się z mniejszą prędkością. Rozwiązanie to pozwala uniknąć zatorów i wąskich gardeł, które ograniczałyby przepustowość trasy. Utrzymanie wysokiej przepustowości autostrady A2 to kluczowy czynnik dla sprawnego transportu drogowego między dwiema największymi aglomeracjami w Polsce.

Podsumowanie

Autostrada A2 na odcinku Konin - Stryków to kluczowa trasa dla szybkiego i wygodnego połączenia drogowego między Łodzią i Warszawą. Dzięki standardowej dwupasowej konstrukcji zapewnia wysoką przepustowość, co umożliwia sprawny przepływ tysięcy aut dziennie. Gęsta sieć węzłów autostradowych ułatwia wjazd i zjazd w dogodnych punktach trasy. Przejazd 97-kilometrowym odcinkiem zajmuje około godziny i pozwala zaoszczędzić czas w stosunku do alternatywnych dróg. Autostrada A2 jest zdecydowanie najszybszym i najwygodniejszym połączeniem drogowym między Łodzią i Warszawą.

Najczęstsze pytania

Na A2 obowiązuje ograniczenie prędkości do 140 km/h dla samochodów osobowych i 120 km/h dla aut dostawczych i ciężarowych.

Tak, aby korzystać z A2 należy uiścić opłaty za przejazd zarówno przy wjeździe jak i zjeździe z autostrady.

Co 50-60 km na A2 znajdują się Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP), gdzie można bezpiecznie zjechać i odpocząć w trakcie podróży.

Nie, dzięki dobrej przepustowości, na A2 rzadko dochodzi do zatorów czy długotrwałych utrudnień w ruchu.

Opłaty pobierane są gotówką lub kartą na bramkach. Można też zapłacić elektronicznie poprzez system e-Toll.

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 5.00 Liczba głosów: 1

5 Podobnych Artykułów:

  1. Odwołanie członków zarządu, zmiany w spółce. Prezes pozostaje.
  2. Belka wytknął błąd kancelarii Morawieckiego w nowym raporcie
  3. Zaskakujące wydarzenia na konferencji Adama Glapińskiego - co się stało?
  4. Jak sztuczna inteligencja zastępuje nauczycieli? Futuroznawcy podają, że ruszyły zwolnienia
  5. Opłaty i długość trasy z Wrocławia do Krakowa. Ile kosztuje przejazd autostradą?
Autor Bartosz Antoniak
Bartosz Antoniak

Jestem redaktorem bloga SEPA Polska. Na łamach naszego bloga staram się przybliżyć czytelnikom ideę jednolitego obszaru płatności w euro (SEPA), z której korzystają setki milionów obywateli i przedsiębiorstw w Europie. Dzielę się moją wiedzą na temat funkcjonowania systemu SEPA, wyjaśniam korzyści płynące z ujednolicenia standardów, procedur i infrastruktury płatniczej. Omawiam praktyczne aspekty dokonywania szybkich przelewów SEPA oraz rozliczania transakcji w euro. Zapraszam do lektury moich artykułów, w których w przystępny sposób wyjaśniam zawiłości systemu płatności SEPA. Liczę, że dzięki mojemu blogowi coraz więcej osób w Polsce pozna i doceni udogodnienia, jakie niesie ze sobą uczestnictwo w SEPA.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły