News

Firmy inwestują w estetykę biur dla Instagrama, a pracownicy żądają wyższych pensji

Autor Bartosz Antoniak
Bartosz Antoniak02.12.20237 min.
Firmy inwestują w estetykę biur dla Instagrama, a pracownicy żądają wyższych pensji

Firmy inwestują w estetykę biur dla Instagrama, licząc, że to zachęci pracowników do powrotu z pracy zdalnej. Jednak badania pokazują, że dla wielu liczy się przede wszystkim wynagrodzenie.

Kluczowe wnioski:
  • Pracownicy wolą wyższe pensje niż efektowne biura do zdjęć.
  • Młodzi sceptyczni co do sensu inwestycji pracodawców w wystrój.
  • Większość pracowników nadal woli pracę zdalną.
  • Ponad połowa wróciłaby do biura za wyższe wynagrodzenie.
  • Estetyka biur to za mało, by przekonać pracowników.

Estetyka biur nie wytrąca pracowników z równowagi

Wielu pracodawców inwestuje obecnie w estetyczne, kolorowe biura, licząc, że to zachęci pracowników do powrotu z pracy zdalnej. Jednak dla wielu liczy się przede wszystkim wynagrodzenie, a nie wystrój wnętrz czy możliwość robienia efektownych zdjęć do mediów społecznościowych.

Firma Magic Spoon produkująca płatki śniadaniowe zatrudniła projektantów wnętrz, by stworzyć biuro godne Instagrama. Jednak ich pracownica, mimo że nowy wystrój spodobał się jej obserwatorom, sama niedawno odeszła z pracy. Dla wielu liczą się bardziej konkretne korzyści.

Pracodawcy nie doceniają priorytetów pracowników

Inwestycje pracodawców w estetykę biur często nie trafiają w gusta pracowników. Ci oczekują raczej wyższego wynagrodzenia niż efektownych przestrzeni do pracy. Pracodawcy wydają się nie doceniać tego, co naprawdę motywuje ich zespoły.

Z badań wynika, że zaledwie 45% pracowników uważa estetykę biura za ważny czynnik zachęcający do pracy stacjonarnej. Pozostałe 55% wskazuje na wynagrodzenie i elastyczność jako kluczowe czynniki.

Pracownicy wolą wyższe zarobki niż Instagramowe biura

Zdecydowana większość pracowników, zwłaszcza młodszych, wolałaby otrzymać wyższe wynagrodzenie za pracę stacjonarną niż efektowne wnętrza biurowe. Liczy się dla nich przede wszystkim comiesięczny przelew na konto.

Ponad połowa hybrydowych pracowników zgodziłaby się chętniej wracać do biura, gdyby dostawała wyższą pensję - wynika z badań NORC.

Pracownicy doceniają dbałość pracodawców o ich potrzeby, ale też mają konkretne oczekiwania finansowe. Tymczasem pracodawcy skupiają się raczej na wizerunku firmy niż realnych korzyściach dla zatrudnionych.

Pieniądze kontra estetyka

Choć estetyczne wnętrza mogą mieć pewien wpływ na samopoczucie i motywację, dla większości pracowników kluczowa jest wysokość wynagrodzenia. Pracodawcy muszą to wziąć pod uwagę, planując strategię powrotu do biura.

Z drugiej strony coraz więcej osób ceni sobie elastyczność i wygodę pracy zdalnej. Biuro będzie musiało zaoferować wyraźne korzyści, by przyciągnąć pracowników.

Czytaj więcej: Poznaj Najnowsze Rozmowy o Podziale Władzy i Negocjacjach na Szczytach Władzy

Młodzi sceptyczni wobec inwestycji pracodawców w wystrój

To głównie młodsi pracownicy, z pokolenia millennialsów i Zet, są sceptyczni wobec inwestycji pracodawców w estetykę biur. Wolą oni konkretne profity, jak wyższe zarobki, elastyczność czy szkolenia.

85% milenialsów uważa pensję za ważniejszą niż wygląd biura
65% przedstawicieli pokolenia Z ceni sobie elastyczność pracy

Młodsi pracownicy mają odmienne priorytety i wartości niż starsze pokolenia. Pracodawcy muszą to brać pod uwagę, planując strategię employer brandingową oraz świadczenia pozapłacowe.

Różnice pokoleniowe w oczekiwaniach

Podczas gdy starsi pracownicy często cenią sobie stabilność i lojalność wobec pracodawcy, młodsze pokolenia stawiają na rozwój i work-life balance. Stąd ich sceptycyzm co do korzyści płynących z inwestycji w sam wygląd biura.

Aby przyciągnąć i zatrzymać młodych talentów, firmy muszą dostosować strategię employer brandingu oraz benefitów do ich konkretnych potrzeb i oczekiwań.

Badanie: większość pracowników woli zdalną pracę

Firmy inwestują w estetykę biur dla Instagrama, a pracownicy żądają wyższych pensji

Z opublikowanego niedawno badania NORC wynika, że zdecydowana większość pracowników nadal wolą pracować zdalnie niż wracać do biura pełnoetatowo. Jednocześnie rośnie odsetek zwolenników modelu hybrydowego łączącego zalety obu trybów.

  • 63% ankietowanych deklaruje chęć kontynuowania pracy w pełni lub częściowo zdalnej
  • Tylko 14% woli model całkowicie stacjonarny

Widać zatem wyraźnie, że epidemia na trwale zmieniła oczekiwania pracowników co do trybu i organizacji pracy. Wielu z nich nie chce rezygnować z benefitów płynących z home office.

Korzyści pracy zdalnej

Najważniejsze zalety pracy zdalnej dla pracowników to oszczędność czasu na dojazdy, większa elastyczność, mniejszy stres oraz lepsza organizacja życia prywatnego. Wiele osób nie chce z tego rezygnować.

Dlatego pracodawcy muszą zaoferować konkretne korzyści zachęcające do powrotu do biura - finansowe i pozafinansowe. W przeciwnym razie trudno będzie im przekonać pracowników.

Powrót do biura? Pracownicy stawiają warunki

Pracownicy coraz śmielej stawiają warunki dotyczące ewentualnego powrotu do pracy stacjonarnej po pandemii. Oczekują przede wszystkim wyższego wynagrodzenia, większej elastyczności i lepszego work-life balance.

Pracodawcy będą musieli wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, jeśli chcą przekonać ludzi do rezygnacji z home office i ponownego regularnego pojawiania się w biurze.

Rozmowy o powrocie

Warto prowadzić szczere rozmowy z pracownikami na temat ich preferencji, obaw i oczekiwań związanych z powrotem do biura. Pozwoli to lepiej dostosować strategię i zaoferować korzyści najbardziej pożądane przez załogę.

Indywidualne podejście, szacunek dla potrzeb pracowników i gotowość do kompromisu - oto klucz do wypracowania satysfakcjonującego obie strony modelu pracy hybrydowej łączącego zalety świata wirtualnego i realnego.

Instagram kontra pensja: czego chcą pracownicy

Pracownicy coraz częściej stawiają wprost swoje oczekiwania finansowe, które dla wielu są ważniejsze niż inwestycje pracodawców w estetykę czy wystrój biur.

Z jednej strony firmy dbają o swój wizerunek w mediach społecznościowych, urządzając biura na potrzeby Instagrama. Z drugiej pracownicy domagają się podwyżek i wyższych profitów. Jak pogodzić te dwa nurty?

Równowaga oczekiwań

Firmy muszą umiejętnie łączyć dbałość o własny brand i renomę z satysfakcją finansową pracowników. Pozwoli to zbudować zaangażowany, lojalny zespół i umocnić pozycję pracodawcy na rynku pracy.

Kluczowe jest zrozumienie priorytetów, potrzeb i oczekiwań pracowników oraz gotowość do kompromisu. Wówczas obie strony mogą odnieść obopólne korzyści.

Podsumowanie

W moim artykule omówiłem kwestię inwestycji pracodawców w estetykę biur, które mają zachęcić pracowników do powrotu z home office. Przytoczyłem przykład firmy Magic Spoon, która urządziła biuro godne Instagrama, licząc że to przyciągnie ludzi.

Jednak z badań i komentarzy pracowników wyraźnie wynika, że dla większości z nich liczy się przede wszystkim wysokość wynagrodzenia. Ponad połowa wróciłaby chętniej do biura, gdyby dostawała wyższą pensję.

Pokazałem też, że to głównie młodsi pracownicy są sceptyczni co do korzyści płynących z inwestycji w sam wygląd biura. Wolą oni bardziej namacalne profity, jak podwyżki czy dodatkowe dni wolne.

Podsumowując - firmy muszą brać pod uwagę realne potrzeby i oczekiwania pracowników, jeśli chcą skutecznie zachęcić ich do powrotu do trybu stacjonarnego. Liczy się przede wszystkim fair wynagrodzenie i work-life balance.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Dom Freddiego Mercury'ego na sprzedaż. Właścicielka oczekuje wysokiej sumy
  2. Polskie miasta gotowe na KPO i konkretne inwestycje
  3. Niespodziewany obrót na konferencji Glapińskiego – ogromna zmiana na horyzoncie
  4. Niemieccy rolnicy kwestią granicy. Sytuacja polskich przedsiębiorców.
  5. Opłaty i długość trasy z Wrocławia do Krakowa. Ile kosztuje przejazd autostradą?
Autor Bartosz Antoniak
Bartosz Antoniak

Jestem redaktorem bloga SEPA Polska. Na łamach naszego bloga staram się przybliżyć czytelnikom ideę jednolitego obszaru płatności w euro (SEPA), z której korzystają setki milionów obywateli i przedsiębiorstw w Europie. Dzielę się moją wiedzą na temat funkcjonowania systemu SEPA, wyjaśniam korzyści płynące z ujednolicenia standardów, procedur i infrastruktury płatniczej. Omawiam praktyczne aspekty dokonywania szybkich przelewów SEPA oraz rozliczania transakcji w euro. Zapraszam do lektury moich artykułów, w których w przystępny sposób wyjaśniam zawiłości systemu płatności SEPA. Liczę, że dzięki mojemu blogowi coraz więcej osób w Polsce pozna i doceni udogodnienia, jakie niesie ze sobą uczestnictwo w SEPA.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Warto płacić prowizję? Jak uniknąć pośrednika-krwiopijcy
NewsWarto płacić prowizję? Jak uniknąć pośrednika-krwiopijcy

Zatrudnienie pośrednika nieruchomości to opłacalna inwestycja. Poznaj znaki profesjonalnego agenta, jego wynagrodzenie i koszty prowizji. Dowiedz się, jak uniknąć nierzetelnych pośredników i znaleźć najlepszego specjalistę, który zapewni bezpieczną transakcję w dobrej cenie.