News

Gigant rezygnuje z reklam w TV Republika: ksenofobia, rasizm, mowa nienawiści

Autor Maciej Bąk
Maciej Bąk07.01.20244 min.
Gigant rezygnuje z reklam w TV Republika: ksenofobia, rasizm, mowa nienawiści

E.Wedel rezygnuje z reklam w TV Republika po kontrowersyjnych wypowiedziach prezenterów tej stacji. Firmy zorientowały się, że ich reklamy pojawiają się w tej telewizji i postanowiły wycofać kampanie reklamowe. Z kolei prezes TV Republika wezwał do bojkotu sklepów Ikea, a posłowie PiS nawoływali do bojkotu Pyszne.pl. Te sytuacje pokazują, jak bardzo podzielone są opinie wokół treści prezentowanych w TV Republika.

Wedel rezygnuje z reklam w TV Republika

Firma cukiernicza E.Wedel ogłosiła rezygnację z emisji reklam swoich produktów w Telewizji Republika. Jak czytamy w oświadczeniu biura prasowego przesłanym money.pl, powodem tej decyzji są treści prezentowane na antenie stacji, które są "sprzeczne z firmowymi wartościami" koncernu.

Fala wycofywania reklam z TV Republika rozpoczęła się, gdy dużym markom uświadomiono, że ich przekazy reklamowe trafiają na antenę tego kanału w ramach pakietu oferowanego domom mediowym przez Polsat. Jak przyznawała sieć IKEA - nie była tego wcześniej świadoma. Podobnie postąpiły inne firmy: mBank, Tarczyński, Pyszne.pl, Żabka czy Media Expert.

Jak tłumaczy biuro prasowe Wedla, rezygnacja z emisji reklam jest konsekwencją "ksenofobicznych i rasistowskich wypowiedzi", które pojawiały się na antenie TV Republika. Firma nie chce kojarzyć marki E.Wedel z treściami podsycającymi "mowę nienawiści".

Kontrowersyjne słowa prezenterów

Bezpośrednią przyczyną fali rezygnacji z reklam były słowa prezentera TV Republika - Jana Pietrzaka na temat imigrantów. Sugerował on, że w ramach relokacji mogliby oni trafić do obozów koncentracyjnych na terenie Polski, między innymi do Auschwitz. Te słowa spotkały się ze zdecydowanym sprzeciwem marek reklamujących się na antenie stacji.

Firmy solidarnie przeciwko mowie nienawiści

Wypowiedzi prezenterów TV Republika stały się swego rodzaju punktem zapalnym. Wiele firm postanowiło wycofać z niej swoje kampanie reklamowe, solidaryzując się z walką z mową nienawiści i nietolerancją.

Decyzję o wyłączeniu TV Republika z planu mediowego, podjęliśmy natychmiast po doniesieniach o pojawieniu się tam ksenofobicznych i rasistowskich wypowiedzi, ponieważ nie chcemy, aby marka E.Wedel była kojarzona z mową nienawiści.

Jak widać na przykładzie oświadczenia Wedla, dla wielu firm priorytetem jest dbałość o wizerunek marki i nieskalanie jej powiązaniami z treściami podsycającymi negatywne emocje czy wykluczenie innych grup społecznych.

Prezes TV Republika wzywa do bojkotu IKEI

Z drugiej strony mamy sytuację, w której prezes Telewizji Republika - Tomasz Sakiewicz, już wcześniej sam wezwał do zorganizowanego bojkotu sieci sklepów IKEA. Była to odpowiedź na decyzję firmy o wycofaniu reklam ze stacji.

Podobnie posłowie partii rządzącej - Prawa i Sprawiedliwości, wezwali do bojkotu serwisu zamówień jedzenia online Pyszne.pl. Również w reakcji na ogłoszenie przez firmę decyzji o rezygnacji z emisji reklam w TV Republika.

Czytaj więcej: Rachunki ogrzewania mogą być dużo niższe bez zmian w przepisach i cenach

Czy inne marki wesprą TV Republika?

Sytuacja z falą rezygnacji z reklam pokazuje, jak spolaryzowane są postawy firm wobec kontrowersyjnych treści pojawiających się w mediach.

Z jednej strony wiele znanych marek solidaryzuje się z wartościami takimi jak szacunek do drugiego człowieka, różnorodność i sprzeciw wobec mowy nienawiści. Dlatego wycofują się z reklam w TV Republika.

Marki rezygnujące z reklam w TV Republika E.Wedel
IKEA
mBank
Pyszne.pl

Z drugiej strony mamy przykłady wezwań do bojkotu firm, które zdecydowały się na taki krok. Może to oznaczać, że znajdą się również marki popierające linię TV Republika i decydujące się tam reklamować.

Podsumowanie

Gigant rezygnuje z reklam w TV Republika: ksenofobia, rasizm, mowa nienawiści

W artykule omówiono decyzję firmy E.Wedel o rezygnacji z emisji reklam w Telewizji Republika. Powodem jest niezgodność prezentowanych tam treści z wartościami firmy, a także pojawiające się rasistowskie i ksenofobiczne wypowiedzi.

Przedstawiono również reakcje innych dużych marek, które zdecydowały się solidarnie wycofać reklamy z TV Republika, nie chcąc kojarzyć swoich produktów z mową nienawiści. Jednocześnie prezes tej stacji oraz politycy namawiali do bojkotu niektórych firm, które zrezygnowały z reklam.

Artykuł pokazuje, jak bardzo zróżnicowane są postawy przedsiębiorstw wobec kontrowersyjnych treści w mediach. Część firm dystansuje się, inne zaś deklarują poparcie dla linii TV Republika.

Podsumowując - decyzja E.Wedela uruchomiła lawinę rezygnacji z reklam w tej stacji. Firmy muszą zdecydować po której stronie sporu chcą się opowiedzieć i jakie wartości promować poprzez swoją obecność medialną.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Studia już nie są potrzebne? Czy to prawda?
  2. Przyszłość polskiej gospodarki: Kongres 3W o wodzie, wodór, węglu
  3. Niespodziewany Zwrot Akcji na Konferencji Adama Glapińskiego - Musisz to Zobaczyć
  4. Gdzie w Sejmie zdeponować broń palną według Brauna
  5. Opłaty i długość trasy z Wrocławia do Krakowa. Ile kosztuje przejazd autostradą?
Autor Maciej Bąk
Maciej Bąk

Interesuję się rynkami finansowymi i inwestowaniem. Prowadzę blog, na którym publikuję porady z zakresu oszczędzania, lokowania kapitału, zarządzania budżetem domowym. Dzielę się swoją wiedzą.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Tajemnica walut w Polsce ujawniona?
NewsTajemnica walut w Polsce ujawniona?

Walut nigdy więcej źle nie wymienisz! Poznaj prawdę na temat oszukańczych praktyk kantorów, naucz się właściwie przeliczać kursy i zabezpiecz się przed oszustwami. Przestrogi ekspertów dla bezpiecznej wymiany walut.