Konta bankowe

Jak szybko i łatwo zamknąć konto w Nest Bank? Poradnik krok po kroku

Autor Cecylia Rutkowska
Cecylia Rutkowska07.11.20234 min.
Jak szybko i łatwo zamknąć konto w Nest Bank? Poradnik krok po kroku

Posiadanie konta bankowego stało się już standardem. Jednak czasem z różnych powodów decydujemy się na zamknięcie konta. Jak wygląda proces zamknięcia konta w Nest Bank? W poniższym poradniku znajdziesz wszystkie niezbędne informacje.

Jak zamknąć konto osobiste w Nest Bank?

Aby zamknąć konto osobiste w Nest Bank, musisz złożyć stosowny wniosek. Możesz to zrobić na dwa sposoby:

  • Przez internet – w Bankowości Internetowej lub Mobilnej Nest Bank
  • Osobiście – w oddziale Nest Bank

Bez względu na wybrany sposób, proces wygląda podobnie. Musisz poinformować bank o chęci zamknięcia konta i wypełnić odpowiedni wniosek. Zazwyczaj konieczne jest również złożenie podpisanego oświadczenia. Nest Bank zweryfikuje wniosek i po sprawdzeniu, że konto można zamknąć, zamknie je w ciągu kilku dni.

Kiedy warto rozważyć zamknięcie konta w Nest Bank?

Decyzja o zamknięciu konta bankowego zwykle jest spowodowana pewnymi okolicznościami. Oto najczęstsze powody zamykania konta w Nest Bank:

  • Otwarcie konta w innym banku, które lepiej odpowiada Twoim potrzebom
  • Niezadowalająca obsługa klienta lub oferta produktowa Nest Bank
  • Wyjazd zagranicę na dłuższy czas
  • Niepotrzebne dodatkowe konto, z którego rzadko korzystasz
  • Zmiana nazwiska i chęć posiadania konta na nowe nazwisko
  • Brak wpływów na konto i konieczność ponoszenia opłat za jego prowadzenie


Czytaj więcej: Konto firmowe w Millennium Bank - najlepsze opcje i promocje dla Twojej firmy

Jakie dokumenty potrzebne są do zamknięcia konta Nest Bank?

Jak szybko i łatwo zamknąć konto w Nest Bank? Poradnik krok po kroku

Aby zamknąć konto w Nest Bank, musisz przedstawić:

  • Dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) – niezbędny do weryfikacji Twoich danych
  • Wypełniony wniosek o zamknięcie rachunku – do pobrania na stronie Nest Bank lub w oddziale
  • Dyspozycję dotyczącą środków znajdujących się na koncie – informację, co zrobić z pieniędzmi po zamknięciu konta

Warto sprawdzić na stronie banku, czy nie są potrzebne dodatkowe dokumenty w konkretnej sytuacji.

Jak złożyć wniosek o zamknięcie konta w Nest Bank przez internet?

Zamknięcie konta osobistego w Nest Bank możliwe jest online, bez wizyty w oddziale. W tym celu:

  1. Zaloguj się do bankowości internetowej Nest Bank.
  2. Wejdź w zakładkę „Ustawienia” a następnie wybierz opcję „Konta”.
  3. Przy koncie, które chcesz zamknąć, znajdź przycisk „Zamknij konto” lub „Zamknij rachunek” i kliknij w niego.
  4. Postępuj zgodnie ze wskazówkami systemu bankowości internetowej – wypełnij wniosek i złóż wymagane oświadczenia.

Po kliknięciu przycisku „Zamknij konto” może być konieczne udanie się do oddziału w celu podpisania wniosku. Warto wcześniej sprawdzić dokumenty wymagane przez Nest Bank przy zamykaniu konta przez internet.

W jaki sposób zamknąć konto Nest Bank w oddziale?

Konto osobiste w Nest Bank można również zamknąć osobiście, odwiedzając dowolny oddział. Jak wygląda procedura?

  1. Udaj się do najbliższego oddziału Nest Bank. Zabierz ze sobą dokument tożsamości i wypełniony wniosek o zamknięcie konta.
  2. Na miejscu poinformuj pracownika banku, że chcesz zamknąć swoje konto osobiste. Podaj numer konta.
  3. Pracownik zweryfikuje Twoją tożsamość i poprosi o wypełnienie wniosku, jeśli tego nie zrobiłeś wcześniej. Będziesz musiał złożyć podpis.
  4. Zadecyduj, co ma się stać ze środkami na koncie po jego zamknięciu.
  5. Pracownik poinformuje Cię o dalszej procedurze i terminie zamknięcia konta.

Ile trwa proces zamykania konta w Nest Bank?

Zamknięcie konta osobistego w Nest Bank trwa zwykle od 1 do 10 dni roboczych. Dokładny czas zależy od kilku czynników:

  • Sposobu złożenia wniosku – online czy w oddziale
  • Ilości transakcji na koncie i stanu jego wykorzystania
  • Obecności powiązanych z kontem produktów, np. lokat, kart, kredytów
  • Konieczności wyjaśnienia niejasności przez klienta

Na skrócenie czasu zamknięcia konta pozytywnie wpływa brak aktywnych powiązanych produktów i złożenie poprawnie wypełnionego wniosku wraz z wymaganymi dokumentami.

Co się dzieje z pieniędzmi na koncie po jego zamknięciu w Nest Bank?

Jak szybko i łatwo zamknąć konto w Nest Bank? Poradnik krok po kroku

Wraz z wnioskiem o zamknięcie konta składasz dyspozycję dotyczącą środków, które znajdują się na rachunku. Masz do wyboru następujące opcje:

  • Przelew na inny rachunek bankowy – np. Twoje nowe konto
  • Wypłata gotówkowa w oddziale banku
  • Przekazanie środków na specjalne konto techniczne w Nest Bank, skąd możesz je wypłacić później

Jeśli na koncie nie będzie żadnych środków, zostanie ono zamknięte bez przelewu czy wypłaty.

Jakie opłaty pobiera Nest Bank za zamknięcie konta?

Standardowo Nest Bank nie pobiera opłat za zamknięcie konta osobistego. Jest to bezpłatna usługa. Wyjątki mogą dotyczyć następujących sytuacji:

  • Zamknięcie rachunku otwartego krócej niż 6 miesięcy temu – opłata 20 zł
  • Zamknięcie konta, do którego wydano kartę – opłata za wydanie ostatniej karty do konta wynosi 5 zł

Warto sprawdzić taryfę opłat i prowizji przed złożeniem wniosku o zamknięcie konta w Nest Bank, aby upewnić się, że nie zostaną naliczone dodatkowe koszty.

Podsumowanie

Zamknięcie konta osobistego w Nest Bank jest procesem dość prostym i szybkim. Aby go przeprowadzić, musisz złożyć stosowny wniosek w bankowości internetowej lub oddziale, wraz z wymaganymi dokumentami. Całość zajmuje zwykle od 1 do 10 dni roboczych i w większości przypadków jest bezpłatna. Pamiętaj, aby przed zamknięciem konta zadbać o przeniesienie środków i wypowiedzenie powiązanych usług. Mamy nadzieję, że ten poradnik ułatwił Ci zamknięcie konta w Nest Bank.

Najczęstsze pytania

Zamknięcie konta osobistego w Nest Bank zajmuje zwykle od 1 do 10 dni roboczych. Dokładny czas zależy m.in. od sposobu złożenia wniosku i powiązanych z kontem produktów.

Nie, Nest Bank nie umożliwia zamknięcia konta telefonicznie. Konieczne jest złożenie wniosku w bankowości internetowej lub w oddziale.

Tak, konto Nest Bank można zamknąć nawet jeśli znajdują się na nim pieniądze. Trzeba jednak wskazać, co ma się z nimi stać – np. przelać je na inne konto.

Status zamknięcia konta w Nest Bank można sprawdzić logując się do bankowości internetowej lub kontaktując z infolinią.

Tak, jeśli wniosek nie został jeszcze rozpatrzony przez bank, możliwe jest wycofanie prośby o zamknięcie konta osobistego w Nest Bank.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Odwołanie członków zarządu, zmiany w spółce. Prezes pozostaje.
  2. Belka wytknął błąd kancelarii Morawieckiego w nowym raporcie
  3. Zaskakujące wydarzenia na konferencji Adama Glapińskiego - co się stało?
  4. Jak sztuczna inteligencja zastępuje nauczycieli? Futuroznawcy podają, że ruszyły zwolnienia
  5. Opłaty i długość trasy z Wrocławia do Krakowa. Ile kosztuje przejazd autostradą?
Autor Cecylia Rutkowska
Cecylia Rutkowska

Jestem ekonomistką, na blogu poruszam tematy związane z finansami osobistymi i inwestowaniem pieniędzy. Dzielę się praktycznymi poradami, analizuję sytuację gospodarczą.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły