News

Lidl wdrożył nowe rozwiązanie. Zobacz, co zmienili!

Autor Cecylia Rutkowska
Cecylia Rutkowska16.01.20248 min.
Lidl wdrożył nowe rozwiązanie. Zobacz, co zmienili!

Lidl wdrożył nowe rozwiązanie w układzie swoich sklepów. Sieć dyskontów znana jest dotąd z bardzo podobnego wyglądu i układu swoich placówek. Teraz postanowiła przetestować nowy koncept projektowy, który ma szansę zrewolucjonizować zakupy. Co takiego zmienili w marketach Lidl? Jakie korzyści mają przynieść wprowadzone modyfikacje? Przekonaj się, jak będzie wyglądać zakupowy krajobraz przyszłości w sklepach popularnej sieci.

Zmiany w układzie sklepów Lidla

Sieć sklepów dyskontowych Lidl znana jest ze swojego charakterystycznego, niemal identycznego wyglądu i układu marketów. Klienci przyzwyczaili się już, że alejki ciągną się wzdłuż sklepów, a na końcu znajdują się lady chłodnicze. Jednak wkrótce może się to zmienić. Lidl chce bowiem wprowadzić nową koncepcję projektową, która zrewolucjonizuje wygląd i funkcjonowanie sklepów.

Na czym dokładnie mają polegać planowane zmiany? W tylnej części marketów pojawią się przejścia krzyżowe. W znajdujących się tam tunelach chłodniczych produkty, takie jak sery czy wędliny, będą układane naprzeciw siebie. Nowy układ został już przetestowany w kilku lokalizacjach Lidla za granicą.

Co istotne, wprowadzenie przejść krzyżowych ma przynieść konkretne korzyści. Przede wszystkim przyczyni się do zmniejszenia zużycia energii potrzebnej do chłodzenia produktów. Ponadto konsumenci oraz pracownicy będą musieli pokonywać mniejsze odległości w obrębie sklepu, co z pewnością ułatwi zakupy.

Układ asortymentu w nowym formacie

W ramach nowej koncepcji zmieni się również układ oferowanych produktów. Standardowy asortyment będzie eksponowany wzdłuż głównych lad chłodniczych. Z kolei towary przecenione znajdą się na bocznych ścianach sklepu. Dzięki temu promocje będą bardziej widoczne dla klientów.

Mimo że na razie nowy format Lidla testowany jest jedynie poza Polską, sieć jest zadowolona z jego funkcjonowania. W związku z tym można się spodziewać, że wkrótce podobne rozwiązania trafią także do polskich marketów. Być może już niedługo zupełnie inaczej będziemy robić zakupy w Lidlu.

Nowy system chłodniczy Lidla

Jedną z najważniejszych nowości, jakie Lidl chce wprowadzić w swoich sklepach, jest nowy system chłodniczy. W tylnych częściach marketów pojawią się specjalne tunele chłodnicze z przejściami krzyżowymi. Dzięki temu pracownicy będą mogli układać chłodzone produkty, takie jak wędliny, sery czy mięso, naprzeciwko siebie.

Nowe rozwiązanie ma przynieść konkretne korzyści. Po pierwsze, pozwoli zmniejszyć zużycie energii potrzebnej do chłodzenia artykułów. Co więcej, skróci drogę, jaką muszą pokonywać klienci w obrębie sklepu, ponieważ towary będą ułożone w sposób przejrzysty i funkcjonalny. Wprowadzenie przejść krzyżowych z pewnością usprawni więc zakupy.

Nowy system chłodniczy z powodzeniem przeszedł już testy w wybranych sklepach Lidla za granicą. Sieć jest zadowolona z efektów, dlatego być może wkrótce podobne tunele pojawią się również w Polsce. Jeśli tak się stanie, zakupy w Lidlu mogą wyglądać zupełnie inaczej niż dotychczas.

Czytaj więcej: Firmy inwestują w estetykę biur dla Instagrama, a pracownicy żądają wyższych pensji

Przeceniony asortyment na bocznych ścianach

Kolejna istotna zmiana, którą Lidl chce wprowadzić, dotyczy rozmieszczenia produktów w sklepach. Standardowy asortyment nadal będzie eksponowany wzdłuż głównych lad chłodniczych. Jednak towary przecenione, objęte różnego rodzaju promocjami, znajdą się na bocznych ścianach obiektów.

Dzięki takiemu zabiegowi przecenione artykuły będą zdecydowanie bardziej widoczne dla klientów. Kupujący nie przeoczą okazji do zrobienia dobrych zakupów. Rozwiązanie to z pewnością zachęci ich do sięgnięcia po promocyjne oferty.

Korzystne dla klientów i pracowników

Ekspozycja przecenionych produktów na bocznych ścianach to rozwiązanie korzystne zarówno dla klientów, jak i pracowników sklepów. Konsumenci łatwiej dostrzegą atrakcyjne cenowo artykuły, a pracownicy będą mieli ułatwione zadanie rozkładania towarów promocyjnych w wydzielonej przestrzeni.

Co ważne, tego typu układ asortymentu Lidl testuje już w wybranych lokalizacjach za granicą. Jeśli się sprawdzi, możliwe, że także w Polsce popularne produkty w promocji trafią na ściany sklepów. To rozwiązanie na pewno przypadnie do gustu wielu klientom.

Testowany poza Polską nowy koncept

Lidl wdrożył nowe rozwiązanie. Zobacz, co zmienili!

Lidl przygotowuje się do wprowadzenia zupełnie nowego konceptu aranżacji swoich sklepów. Jak dotąd sieć znana była z niemal identycznego wyglądu i układu poszczególnych placówek. Teraz jednak chce to zmienić i wdrożyć świeże pomysły.

Na razie nowa koncepcja jest testowana poza Polską, w wybranych marketach Lidla w Europie Zachodniej. Dopiero po pozytywnych wynikach testów możliwe będzie stopniowe wprowadzanie jej w naszym kraju. Jednak już teraz wiadomo, że zmiany zaplanowane przez Lidla mogą okazać się wręcz rewolucyjne.

Usprawnienie zakupów i oszczędność energii

Na czym dokładnie polega nowy koncept sklepów Lidla? Przede wszystkim zakłada on inny układ alejek i regałów, a także wprowadzenie przejść krzyżowych przy tunelach chłodniczych. To rozwiązanie, które ma usprawnić zakupy klientów i zmniejszyć zużycie energii potrzebnej do chłodzenia produktów.

Jeśli nowy format Lidla sprawdzi się w testach, możliwe, że trafi również do Polski. Wówczas zakupy w popularnym dyskoncie mogłyby wyglądać zupełnie inaczej niż obecnie. Na razie musimy jednak uzbroić się w cierpliwość i poczekać na decyzję sieci.

Rocznie 40-50 nowych sklepów Lidla

Lidl konsekwentnie rozwija się na polskim rynku. Sieć regularnie otwiera nowe sklepy - tylko w 2022 roku uruchomiła ich ponad 50. Plany na najbliższe lata są równie ambitne. Jak ujawnił przedstawiciel Lidla, dyskont zamierza otwierać w Polsce 40-50 nowych placówek rocznie.

Lidl dostrzega duży potencjał zwłaszcza w mniejszych miejscowościach, gdzie również chce ekspandować. Nowe sklepy cieszą się tam ogromnym zainteresowaniem klientów, a ich wyniki sprzedażowe są bardzo dobre. Wszystko wskazuje na to, że polski rynek detaliczny nadal ma spory potencjał wzrostu dla tej sieci.

Lidl widzi jeszcze mnóstwo możliwości rozwoju w Polsce. Dlatego możemy spodziewać się dalszej ekspansji tej sieci i powstawania kolejnych, nowoczesnych marketów w różnych lokalizacjach.

Duży potencjał małych miejscowości

Lidl, konsekwentnie rozwijając się na polskim rynku, dostrzega duże możliwości zwłaszcza w małych miejscowościach. Dlatego małe miasta i wsie stają się coraz częstszym celem ekspansji tej sieci dyskontów. Lidl widzi tam spory, niewykorzystany jeszcze potencjał.

Nowo otwierane sklepy w takich lokalizacjach cieszą się ogromnym powodzeniem wśród mieszkańców. Ich wyniki sprzedażowe są bardzo dobre.Nic więc dziwnego, że sieć chce nadal intensywnie rozwijać swoją obecność w małych ośrodkach.

2016 600 sklepów
2021 ponad 800 sklepów

W ciągu zaledwie 5 lat liczba sklepów Lidla w Polsce wzrosła o ponad 30%. Jeśli trend się utrzyma, wkrótce dyskont może mieć już ponad 1000 placówek w naszym kraju, w tym wiele w mniejszych miejscowościach.

Podsumowanie

W artykule przedstawiono planowane zmiany, jakie sieć Lidl chce wprowadzić w wyglądzie i funkcjonowaniu swoich sklepów. Dotąd marka kojarzona była z niemal identycznymi marketami. Teraz jednak chce odświeżyć swój wizerunek i wdrożyć nowoczesne rozwiązania. Główne modyfikacje mają dotyczyć systemu chłodniczego oraz układu alejek i asortymentu. Testy nowego formatu już trwają za granicą. Jeśli się powiodą, zmiany mogą trafić także do Polski i całkowicie odmienić zakupy w Lidlu. Czy klienci będą zadowoleni?

Ponadto w artykule poruszono kwestię dalszej ekspansji Lidla w Polsce. Sieć sukcesywnie otwiera kolejne sklepy - tylko w ubiegłym roku było ich ponad 50. Plany na następne lata także są ambitne. Lidl chce rozwijać się zwłaszcza w małych miejscowościach, gdzie widzi spory, niewykorzystany potencjał. Nowe inwestycje przynoszą bardzo dobre rezultaty sprzedażowe. Wszystko wskazuje więc na to, że w najbliższych latach doczekamy się wielu nowych marketów tej marki.

Podsumowując, artykuł w ciekawy sposób przedstawia planowane zmiany w Lidlu, które mogą diametralnie odmienić znany nam obecnie model funkcjonowania tej sieci sklepów. Porusza również kwestię dalszej ekspansji dyskontu na polskim rynku, co dla wielu klientów jest z pewnością interesującym tematem.

Przeczytanie artykułu z pewnością pozwoli Czytelnikom lepiej zrozumieć kierunek, w jakim podąża strategia rozwoju Lidla. Niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości czekają nas naprawdę duże zmiany w tej popularnej sieci sklepów dyskontowych.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Dom Freddiego Mercury'ego na sprzedaż. Właścicielka oczekuje wysokiej sumy
  2. Przyszłość polskiej gospodarki: Kongres 3W o wodzie, wodór, węglu
  3. Niespodziewany Zwrot Akcji na Konferencji Adama Glapińskiego - Musisz to Zobaczyć
  4. Budżet na wstrzymaniu? Minister finansów zabiera głos
  5. Opłaty i długość trasy z Wrocławia do Krakowa. Ile kosztuje przejazd autostradą?
Autor Cecylia Rutkowska
Cecylia Rutkowska

Jestem ekonomistką, na blogu poruszam tematy związane z finansami osobistymi i inwestowaniem pieniędzy. Dzielę się praktycznymi poradami, analizuję sytuację gospodarczą.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Warto płacić prowizję? Jak uniknąć pośrednika-krwiopijcy
NewsWarto płacić prowizję? Jak uniknąć pośrednika-krwiopijcy

Zatrudnienie pośrednika nieruchomości to opłacalna inwestycja. Poznaj znaki profesjonalnego agenta, jego wynagrodzenie i koszty prowizji. Dowiedz się, jak uniknąć nierzetelnych pośredników i znaleźć najlepszego specjalistę, który zapewni bezpieczną transakcję w dobrej cenie.