News

Nowe TVP Info przegrywa z TV Republika - wyniki konkurencji telewizyjnej

Autor Bartosz Antoniak
Bartosz Antoniak08.01.20246 min.
Nowe TVP Info przegrywa z TV Republika - wyniki konkurencji telewizyjnej

Nowe TVP Info notuje gwałtowny spadek oglądalności po zmianach programowych i utracie części dziennikarzy. Jednocześnie widzowie masowo przerzucają się na konkurencyjną stację TV Republika, do której przeszła większość twarzy ze starej odsłony TVP Info. W efekcie tych zmian, w ciągu tygodnia od wznowienia nadawania, nowe TVP Info osiągnęło zaledwie 1,12% udziału w rynku, podczas gdy popularność TV Republika wzrosła z 0,1% do 2,82%. Te wyniki pokazują, że widzowie wybrali TV Republikę, opuszczając odnowione TVP Info i pozostawiając je daleko w tyle w walce o oglądalność.

Nowa TVP Info notuje gwałtowny spadek oglądalności

Nowa TVP Info boryka się z dramatycznym spadkiem widowni po grudniowych zmianach programowych. Jak podaje portal Wirtualne Media, tydzień po wznowieniu nadawania udział stacji w rynku wyniósł zaledwie 1,12%. Dla porównania, przed zmianami średnia oglądalność oscylowała w granicach 2-5%.

Sygnał TVP Info został wyłączony 20 grudnia, a 28 grudnia stacja wróciła w nowej odsłonie. Jednak odświeżony program i nowe twarze nie przekonały dotychczasowych widzów do pozostania przy kanale. W efekcie w ciągu pierwszego tygodnia emisji, stacja straciła zdecydowaną większość swojej widowni.

Jak podkreślają eksperci, 1,12% udziału w rynku to alarmujący wynik, świadczący o tym, że widzowie masowo odwrócili się od TVP Info. Sytuację pogarsza fakt, że stacja przegrywa z głównym konkurentem.

TV Republika bije rekordy popularności kosztem TVP Info

Podczas gdy nowa TVP Info notuje katastrofalne wyniki oglądalności, jej bezpośredni konkurent - TV Republika - odnotowuje rekordowe wzrosty. Do tej stacji przeszła bowiem większość dziennikarzy ze "starej" wersji TVP Info.

W tygodniu od 29 grudnia do 4 stycznia, czyli tuż po zmianach w TVP Info, udział TV Republika w rynku wzrósł do 2,82%. Dla porównania, przed zmianami średnia oglądalność tego kanału ledwo przekraczała 0,1%.

Eksperci nie mają wątpliwości, że na popularność TV Republika złożyły się dwa czynniki. Po pierwsze, widzowie podążyli za swoimi ulubionymi prezenterami. Po drugie, stacja umiejętnie wykorzystała zamieszanie w TVP Info, proponując atrakcyjną alternatywę.

Widzowie masowo uciekają z TVP Info do TV Republika

Najnowsze dane wskazują, że widzowie informacyjnych kanałów TVP masowo uciekają z odświeżonego TVP Info do konkurencyjnej TV Republika. Ta druga stacja stała się bezpieczną przystanią dla tych, którzy nie akceptują zmian wprowadzonych w TVP Info.

TV Republika okazała się idealnym miejscem dla osób rozczarowanych nową formułą TVP Info. Widzowie ufają starym, znanym twarzom i podążają za nimi do TV Republika, która umiejętnie zagospodarowała niszę informacyjną.

Fakt, że udział TV Republika w rynku wzrósł z 0,1% do 2,82% w ciągu zaledwie dwóch tygodni, najlepiej pokazuje skalę odwrotu widzów od TVP Info. Stacja ta w ekspresowym tempie buduje swoją pozycję kosztem osłabionego konkurenta.

Czytaj więcej: Poczta Polska ujawniła szczegóły kontroli abonamentu RTV

TVP Info traci twarze i widzów na rzecz TV Republika

Nie ulega wątpliwości, że pozbycie się części rozpoznawalnych dziennikarzy mocno zaszkodziło wizerunkowi TVP Info. Ich odejście do TV Republika sprawiło, że wielu widzów również się tam przeniosło. W efekcie TVP Info nie tylko straciło twarze, ale i znaczną część swojej dotychczasowej widowni.

Stacja Średnia oglądalność przed zmianami Oglądalność po zmianach
TVP Info 2,46% 1,12%
TV Republika 0,1% 2,82%

Jak wynika z danych, oglądalność TVP Info spadła po zmianach o ponad 50%, podczas gdy TV Republika zanotowała skokowy, ponad 27-krotny (!) wzrost popularności. Tak diametralne zmiany w preferencjach widzów jasno pokazują, że stanęły one po stronie TV Republika, odwracając się od nowego TVP Info.

Stara TVP Info przegrywa z nową TV Republiką w walce o widza

Nowe TVP Info przegrywa z TV Republika - wyniki konkurencji telewizyjnej

Starcie nowej TVP Info ze starą TV Republika zakończyło się druzgocącą porażką tej pierwszej. Mimo świeżej formuły i nowych programów, odnowiona stacja nie zdołała przekonać do siebie widzów, notując zaledwie 1,12% udziału w rynku.

Zgoła odmiennie wygląda sytuacja TV Republika, która stała się azylem dla osób niezadowolonych z reformy TVP Info. Dzięki rozpoznawalnym twarzom zdołała przejąć sporą część bazy odbiorców konkurenta, osiągając wynik 2,82%.

Eksperci są zgodni - TVP Info poniosło sromotną porażkę w starciu z TV Republika. Ta druga stacja umiejętnie wykorzystała błędy rywala i wygrała walkę o względy widza.

Widzowie wybierają TV Republikę zamiast odnowionego TVP Info

Wyniki oglądalności z ostatnich tygodni jasno pokazują, że w bezpośrednim starciu między TVP Info a TV Republika, zdecydowanie lepiej wypadł ten drugi kanał. Dane nie pozostawiają złudzeń - widzowie zdecydowanie wolą stację TV Republika.

  • Udział w rynku TVP Info spadł z 2,46% przed reformą do 1,12% po niej.
  • TV Republika zanotowała tymczasem wzrost oglądalności z 0,1% do 2,82%.

Porażka TVP Info oznacza sukces konkurencyjnej stacji TV Republika. Ta ostatnia, wykorzystując zamieszanie u rywala, zyskała uznanie w oczach widzów i stała się ich faworytem. Tym samym nowa TV Republika podbija rynek mediów informacyjnych kosztem odnowionego, acz wyludnionego TVP Info.

Podsumowanie

W artykule omówiono zmiany zachodzące na rynku polskich telewizji informacyjnych. Skupiono się przede wszystkim na sytuacji dwóch największych graczy - TVP Info i TV Republika. Pokazano, jak grudniowa reforma TVP Info i odejście części dziennikarzy do TV Republika wpłynęły na oglądalność obu stacji.

Nowe TVP Info zanotowało dramatyczny spadek zainteresowania ze strony widzów. Jego udział w rynku stopniał z 2-5% do zaledwie 1,12% w ciągu tygodnia. W tym samym czasie popularność TV Republika wzrosła z 0,1% do 2,82%, dzięki napływowi rozpoznawalnych twarzy z konkurencji.

W efekcie tych zmian widzowie masowo uciekają z reformowanego TVP Info do TV Republika, która stała się dla nich bezpieczną przystanią. Stacja umiejętnie wykorzystuje błędy rywala, przejmując jego bazę odbiorców i wygrywając walkę o względy publiki.

Artykuł pokazuje więc, w jaki sposób zmiany w TVP Info wpłynęły na drastyczny spadek jego oglądalności, a także wzrost popularności TV Republika, która dzięki temu umocniła swoją pozycję na rynku.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Studia już nie są potrzebne? Czy to prawda?
  2. Przyszłość polskiej gospodarki: Kongres 3W o wodzie, wodór, węglu
  3. Niespodziewany Zwrot Akcji na Konferencji Adama Glapińskiego - Musisz to Zobaczyć
  4. Gdzie w Sejmie zdeponować broń palną według Brauna
  5. Opłaty i długość trasy z Wrocławia do Krakowa. Ile kosztuje przejazd autostradą?
Autor Bartosz Antoniak
Bartosz Antoniak

Jestem redaktorem bloga SEPA Polska. Na łamach naszego bloga staram się przybliżyć czytelnikom ideę jednolitego obszaru płatności w euro (SEPA), z której korzystają setki milionów obywateli i przedsiębiorstw w Europie. Dzielę się moją wiedzą na temat funkcjonowania systemu SEPA, wyjaśniam korzyści płynące z ujednolicenia standardów, procedur i infrastruktury płatniczej. Omawiam praktyczne aspekty dokonywania szybkich przelewów SEPA oraz rozliczania transakcji w euro. Zapraszam do lektury moich artykułów, w których w przystępny sposób wyjaśniam zawiłości systemu płatności SEPA. Liczę, że dzięki mojemu blogowi coraz więcej osób w Polsce pozna i doceni udogodnienia, jakie niesie ze sobą uczestnictwo w SEPA.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Tajemnica walut w Polsce ujawniona?
NewsTajemnica walut w Polsce ujawniona?

Walut nigdy więcej źle nie wymienisz! Poznaj prawdę na temat oszukańczych praktyk kantorów, naucz się właściwie przeliczać kursy i zabezpiecz się przed oszustwami. Przestrogi ekspertów dla bezpiecznej wymiany walut.