Nowe TVP Info notuje gwałtowny spadek oglądalności po zmianach programowych i utracie części dziennikarzy. Jednocześnie widzowie masowo przerzucają się na konkurencyjną stację TV Republika, do której przeszła większość twarzy ze starej odsłony TVP Info. W efekcie tych zmian, w ciągu tygodnia od wznowienia nadawania, nowe TVP Info osiągnęło zaledwie 1,12% udziału w rynku, podczas gdy popularność TV Republika wzrosła z 0,1% do 2,82%. Te wyniki pokazują, że widzowie wybrali TV Republikę, opuszczając odnowione TVP Info i pozostawiając je daleko w tyle w walce o oglądalność.
Nowa TVP Info notuje gwałtowny spadek oglądalności
Nowa TVP Info boryka się z dramatycznym spadkiem widowni po grudniowych zmianach programowych. Jak podaje portal Wirtualne Media, tydzień po wznowieniu nadawania udział stacji w rynku wyniósł zaledwie 1,12%. Dla porównania, przed zmianami średnia oglądalność oscylowała w granicach 2-5%.
Sygnał TVP Info został wyłączony 20 grudnia, a 28 grudnia stacja wróciła w nowej odsłonie. Jednak odświeżony program i nowe twarze nie przekonały dotychczasowych widzów do pozostania przy kanale. W efekcie w ciągu pierwszego tygodnia emisji, stacja straciła zdecydowaną większość swojej widowni.
Jak podkreślają eksperci, 1,12% udziału w rynku to alarmujący wynik, świadczący o tym, że widzowie masowo odwrócili się od TVP Info. Sytuację pogarsza fakt, że stacja przegrywa z głównym konkurentem.
TV Republika bije rekordy popularności kosztem TVP Info
Podczas gdy nowa TVP Info notuje katastrofalne wyniki oglądalności, jej bezpośredni konkurent - TV Republika - odnotowuje rekordowe wzrosty. Do tej stacji przeszła bowiem większość dziennikarzy ze "starej" wersji TVP Info.
W tygodniu od 29 grudnia do 4 stycznia, czyli tuż po zmianach w TVP Info, udział TV Republika w rynku wzrósł do 2,82%. Dla porównania, przed zmianami średnia oglądalność tego kanału ledwo przekraczała 0,1%.
Eksperci nie mają wątpliwości, że na popularność TV Republika złożyły się dwa czynniki. Po pierwsze, widzowie podążyli za swoimi ulubionymi prezenterami. Po drugie, stacja umiejętnie wykorzystała zamieszanie w TVP Info, proponując atrakcyjną alternatywę.
Widzowie masowo uciekają z TVP Info do TV Republika
Najnowsze dane wskazują, że widzowie informacyjnych kanałów TVP masowo uciekają z odświeżonego TVP Info do konkurencyjnej TV Republika. Ta druga stacja stała się bezpieczną przystanią dla tych, którzy nie akceptują zmian wprowadzonych w TVP Info.
TV Republika okazała się idealnym miejscem dla osób rozczarowanych nową formułą TVP Info. Widzowie ufają starym, znanym twarzom i podążają za nimi do TV Republika, która umiejętnie zagospodarowała niszę informacyjną.
Fakt, że udział TV Republika w rynku wzrósł z 0,1% do 2,82% w ciągu zaledwie dwóch tygodni, najlepiej pokazuje skalę odwrotu widzów od TVP Info. Stacja ta w ekspresowym tempie buduje swoją pozycję kosztem osłabionego konkurenta.
Czytaj więcej: Poczta Polska ujawniła szczegóły kontroli abonamentu RTV
TVP Info traci twarze i widzów na rzecz TV Republika
Nie ulega wątpliwości, że pozbycie się części rozpoznawalnych dziennikarzy mocno zaszkodziło wizerunkowi TVP Info. Ich odejście do TV Republika sprawiło, że wielu widzów również się tam przeniosło. W efekcie TVP Info nie tylko straciło twarze, ale i znaczną część swojej dotychczasowej widowni.
Stacja | Średnia oglądalność przed zmianami | Oglądalność po zmianach |
TVP Info | 2,46% | 1,12% |
TV Republika | 0,1% | 2,82% |
Jak wynika z danych, oglądalność TVP Info spadła po zmianach o ponad 50%, podczas gdy TV Republika zanotowała skokowy, ponad 27-krotny (!) wzrost popularności. Tak diametralne zmiany w preferencjach widzów jasno pokazują, że stanęły one po stronie TV Republika, odwracając się od nowego TVP Info.
Stara TVP Info przegrywa z nową TV Republiką w walce o widza
Starcie nowej TVP Info ze starą TV Republika zakończyło się druzgocącą porażką tej pierwszej. Mimo świeżej formuły i nowych programów, odnowiona stacja nie zdołała przekonać do siebie widzów, notując zaledwie 1,12% udziału w rynku.
Zgoła odmiennie wygląda sytuacja TV Republika, która stała się azylem dla osób niezadowolonych z reformy TVP Info. Dzięki rozpoznawalnym twarzom zdołała przejąć sporą część bazy odbiorców konkurenta, osiągając wynik 2,82%.
Eksperci są zgodni - TVP Info poniosło sromotną porażkę w starciu z TV Republika. Ta druga stacja umiejętnie wykorzystała błędy rywala i wygrała walkę o względy widza.
Widzowie wybierają TV Republikę zamiast odnowionego TVP Info
Wyniki oglądalności z ostatnich tygodni jasno pokazują, że w bezpośrednim starciu między TVP Info a TV Republika, zdecydowanie lepiej wypadł ten drugi kanał. Dane nie pozostawiają złudzeń - widzowie zdecydowanie wolą stację TV Republika.
- Udział w rynku TVP Info spadł z 2,46% przed reformą do 1,12% po niej.
- TV Republika zanotowała tymczasem wzrost oglądalności z 0,1% do 2,82%.
Porażka TVP Info oznacza sukces konkurencyjnej stacji TV Republika. Ta ostatnia, wykorzystując zamieszanie u rywala, zyskała uznanie w oczach widzów i stała się ich faworytem. Tym samym nowa TV Republika podbija rynek mediów informacyjnych kosztem odnowionego, acz wyludnionego TVP Info.
Podsumowanie
W artykule omówiono zmiany zachodzące na rynku polskich telewizji informacyjnych. Skupiono się przede wszystkim na sytuacji dwóch największych graczy - TVP Info i TV Republika. Pokazano, jak grudniowa reforma TVP Info i odejście części dziennikarzy do TV Republika wpłynęły na oglądalność obu stacji.
Nowe TVP Info zanotowało dramatyczny spadek zainteresowania ze strony widzów. Jego udział w rynku stopniał z 2-5% do zaledwie 1,12% w ciągu tygodnia. W tym samym czasie popularność TV Republika wzrosła z 0,1% do 2,82%, dzięki napływowi rozpoznawalnych twarzy z konkurencji.
W efekcie tych zmian widzowie masowo uciekają z reformowanego TVP Info do TV Republika, która stała się dla nich bezpieczną przystanią. Stacja umiejętnie wykorzystuje błędy rywala, przejmując jego bazę odbiorców i wygrywając walkę o względy publiki.
Artykuł pokazuje więc, w jaki sposób zmiany w TVP Info wpłynęły na drastyczny spadek jego oglądalności, a także wzrost popularności TV Republika, która dzięki temu umocniła swoją pozycję na rynku.