News

Skandal w TV Republika: ostrzeżenie od Żabki

Autor Bartosz Antoniak
Bartosz Antoniak14.01.20248 min.
Skandal w TV Republika: ostrzeżenie od Żabki

Skandal w TV Republika: ostrzeżenie od Żabki wywołał burzę w mediach. Kontrowersyjna wypowiedź satyryka Jana Pietrzaka na temat imigrantów spotkała się z potępieniem ze strony opinii publicznej. Sieć sklepów Żabka, która emituje reklamy w tej stacji, zdecydowała się zareagować. W oświadczeniu zaznaczyła, że nie akceptuje treści rasistowskich i ksenofobicznych. Sprawą zainteresował się również minister sprawiedliwości, który złożył zawiadomienie do prokuratury.

Kontrowersyjne słowa Jana Pietrzaka w TV Republika

Wypowiedź satyryka Jana Pietrzaka w programie na żywo w TV Republika wywołała oburzenie i skandal. W swoim występie Pietrzak zażartował, że imigranci mogą zamieszkać w niemieckich obozach koncentracyjnych na terenie Polski. Te słowa spotkały się z potępieniem ze strony opinii publicznej i mediów.

Pietrzak stwierdził dosłownie: "Mam okrutny żart z tymi imigrantami, że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów: w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince, w Stutthofie". Te słowa wywołały burzę i oburzenie wielu osób. Uznano je za skrajnie nieodpowiedzialne i propagujące rasistowskie stereotypy.

Reakcja Żabki

Na kontrowersyjną wypowiedź Jana Pietrzaka zareagowała sieć sklepów Żabka, która emituje reklamy w TV Republika. W oświadczeniu stwierdzono, że Żabka nie akceptuje treści rasistowskich i ksenofobicznych. Dodano także, że w przypadku braku reakcji ze strony telewizji, Żabka może zakończyć współpracę marketingową z TV Republika.

Firma zaznaczyła, że nie chce być kojarzona z tego typu poglądami prezentowanymi w kontrowersyjnej telewizji. Dlatego wydała stanowcze ostrzeżenie dla stacji, która transmitowała obraźliwe i szkodliwe słowa satyryka.

Żabka ostrzega TV Republika po skandalicznym występie

Sieć sklepów Żabka, emitująca reklamy w TV Republika, wydała stanowcze ostrzeżenie dla tej telewizji. Stało się to po tym, jak w jednym z programów na żywo padły skandaliczne słowa satyryka Jana Pietrzaka na temat imigrantów. Porównał on obozy dla uchodźców do niemieckich obozów koncentracyjnych z czasów II wojny światowej.

Żabka w oświadczeniu podkreśliła, że nie akceptuje treści rasistowskich i ksenofobicznych. Stwierdziła też, że nie będzie kontynuować współpracy z TV Republika, jeśli stacja nie zareaguje na obraźliwą wypowiedź satyryka. Firma nie chce być kojarzona z propagowaniem szkodliwych stereotypów i uprzedzeń.

Inne firmy reagują

Podobnie zareagowały inne marki reklamujące się w kontrowersyjnej telewizji. mBank i sieć sklepów IKEA poinformowały o wstrzymaniu emisji swoich reklam w TV Republika. Oznacza to duże straty finansowe dla telewizji i stanowi wyraźny sygnał dezaprobaty dla prezentowanych tam treści.

Sprzeciw firm pokazuje, że rasistowskie i ksenofobiczne wypowiedzi nie pozostaną bezkarne. Nadawcy i twórcy programów telewizyjnych muszą mieć tego świadomość i nie dopuszczać do eskalacji mowy nienawiści na antenie.

Czytaj więcej: Koszta ochrony policyjnej Kaczyńskiego. Kontrola MSWiA.

Wypowiedź satyryka wzburzyła opinię publiczną

Wypowiedź Jana Pietrzaka w TV Republika oburzyła i wzburzyła opinię publiczną. Satyryk w kontrowersyjny i skandaliczny sposób zażartował z kwestii imigracji i obozów dla uchodźców. Porównał je do niemieckich nazistowskich obozów koncentracyjnych, co spotkało się ze zdecydowanym potępieniem.

Mam okrutny żart z tymi imigrantami, że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów: w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince, w Stutthofie – powiedział Pietrzak.

Te słowa uznane zostały powszechnie za skandaliczne i nie do zaakceptowania. Rozpowszechniają one bowiem krzywdzące stereotypy na temat imigrantów i uchodźców. Dodatkowo bagatelizują ogrom cierpienia ofiar niemieckich obozów koncentracyjnych.

Reakcje firm i rządu

Na obraźliwe słowa satyryka zareagowały nie tylko media i organizacje społeczne. Także firmy reklamujące się w TV Republika oraz przedstawiciele rządu wydali stanowcze oświadczenia potępiające tę wypowiedź.

Żabka, mBank czy IKEA stwierdziły, że nie zaakceptują takich treści i nie będą dalej współpracować z telewizją je transmitującą. Z kolei premier Mateusz Morawiecki ocenił słowa Pietrzaka jako niedo zaakceptowania moralnie, prawnie i politycznie.

Rasistowskie żarty doprowadziły do reakcji Żabki

Skandal w TV Republika: ostrzeżenie od Żabki

Sieć sklepów Żabka wydała stanowcze oświadczenie potępiające rasistowski i ksenofobiczny żart Jana Pietrzaka w TV Republika. Satyryk porównał w nim obozy dla uchodźców do niemieckich nazistowskich obozów koncentracyjnych z czasów II wojny światowej.

Firma zdecydowanie odcięła się od tych słów, podkreślając, że nie akceptuje treści rasistowskich i ksenofobicznych. Zapowiedziała też weryfikację dalszej współpracy z TV Republika, jeśli stacja nie zareaguje odpowiednio na skandaliczny występ satyryka.

Stanowcza postawa Żabki pokazuje, że firmy coraz bardziej nie godzą się na tolerowanie mowy nienawiści i rasizmu. Nie chcą być utożsamiane z wszelkimi przejawami ksenofobii, nawet jeśli mają one pozornie żartobliwą formę. Taka postawa zasługuje na uznanie i powinna być standardem dla wszystkich marek.

Żabka Wydała oświadczenie potępiające słowa Jana Pietrzaka
mBank Zawiesił emisję reklam w TV Republika
IKEA Zakończyła współpracę z telewizją

Mowa nienawiści spotkała się z potępieniem marki

Obraźliwa i rasistowska wypowiedź Jana Pietrzaka spotkała się ze zdecydowaną reakcją ze strony sieci sklepów Żabka. Firma wydała oświadczenie, w którym potępiła tę wypowiedź jako nacechowaną mową nienawiści i ksenofobią.

Żabka stanowczo podkreśliła, że nie akceptuje takich treści i nie zamierza być dalej kojarzona z TV Republika, która umożliwiła ich wyrażenie na antenie. Firma zagroziła wręcz weryfikacją całej dotychczasowej współpracy marketingowej z telewizją.

Zdecydowana postawa Żabki pokazuje, że marki coraz częściej i stanowczej angażują się w walkę z mową nienawiści. Nie godzą się na to, by ich reklamy sąsiadowały z treściami propagującymi uprzedzenia i nietolerancję. To ważny głos w debacie publicznej na temat standardów dla mediów.

Inne marki reagują

Także inne marki obecne w TV Republika zadeklarowały, że nie zaakceptują podobnych incydentów. mBank i IKEA zawiesiły lub zakończyły emisję swoich spotów reklamowych. To jasny sygnał, że promowanie rasizmu i ksenofobii spotka się z negatywnymi konsekwencjami finansowymi dla nadawców.

Minister sprawiedliwości złożył zawiadomienie do prokuratury

Obraźliwa wypowiedź satyryka Jana Pietrzaka na temat imigrantów i uchodźców spotkała się także z reakcją ze strony rządu. Minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro poinformował, że złożył zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa do prokuratury.

Resort sprawiedliwości stwierdził, że słowa Pietrzaka mogły mieć charakter nawoływania do nienawiści na tle różnic narodowościowych i etnicznych. A jest to przestępstwo zagrożone karą do 2 lat pozbawienia wolności. Prokuratura będzie teraz badać sprawę pod tym kątem.

Zawiadomienie złożył także Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych. Dyrektor OMZRiK stwierdził: "Tego rodzaju wypowiedzi trzeba piętnować i absolutnie nie pozostawiać bez reakcji". Dlatego sprawą obraźliwych słów satyryka zajmie się prokuratura.

Podsumowanie

W artykule omówiono kontrowersyjną wypowiedź satyryka Jana Pietrzaka w programie TV Republika. Porównał on obozy dla uchodźców do niemieckich nazistowskich obozów koncentracyjnych, co spotkało się ze zdecydowanym potępieniem. Opisano reakcje firm reklamujących się w tej stacji, między innymi sieci sklepów Żabka, która wydała stanowcze oświadczenie i ostrzegła TV Republika przed konsekwencjami.

Przedstawiono również oburzenie opinii publicznej tą wypowiedzią, która rozpowszechniała krzywdzące stereotypy i bagatelizowała tragedię holokaustu. Podjęto też wątek złożenia zawiadomień do prokuratury przez przedstawicieli rządu oraz organizacji monitorujących mowę nienawiści. Całość pokazuje, jak stanowczo i zdecydowanie należy reagować na wszelkie przejawy rasizmu i ksenofobii w przestrzeni publicznej.

Mamy tu do czynienia z reprezentatywnym przykładem skutków użycia mowy nienawiści przez osoby publiczne. Taka postawa spotyka się dziś z szerokim sprzeciwem zarówno ze strony firm i marek, jak i organów państwa. Pokazuje to, że ksenofobiczne czy rasistowskie treści będą piętnowane i ścigane z całą surowością prawa.

Całość to ważny głos w dyskusji na temat odpowiedzialności mediów i artystów za słowa wypowiadane publicznie. Używanie mowy nienawiści dla żartów lub prowokacji nie może już liczyć na pobłażanie czy akceptację. I słusznie, bo tylko zero tolerancji dla rasizmu pozwoli budować otwarte, różnorodne społeczeństwo.

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 5.00 Liczba głosów: 1

5 Podobnych Artykułów:

  1. Dom Freddiego Mercury'ego na sprzedaż. Właścicielka oczekuje wysokiej sumy
  2. Przyszłość polskiej gospodarki: Kongres 3W o wodzie, wodór, węglu
  3. Niespodziewany Zwrot Akcji na Konferencji Adama Glapińskiego - Musisz to Zobaczyć
  4. Niemieccy rolnicy kwestią granicy. Sytuacja polskich przedsiębiorców.
  5. Opłaty i długość trasy z Wrocławia do Krakowa. Ile kosztuje przejazd autostradą?
Autor Bartosz Antoniak
Bartosz Antoniak

Jestem redaktorem bloga SEPA Polska. Na łamach naszego bloga staram się przybliżyć czytelnikom ideę jednolitego obszaru płatności w euro (SEPA), z której korzystają setki milionów obywateli i przedsiębiorstw w Europie. Dzielę się moją wiedzą na temat funkcjonowania systemu SEPA, wyjaśniam korzyści płynące z ujednolicenia standardów, procedur i infrastruktury płatniczej. Omawiam praktyczne aspekty dokonywania szybkich przelewów SEPA oraz rozliczania transakcji w euro. Zapraszam do lektury moich artykułów, w których w przystępny sposób wyjaśniam zawiłości systemu płatności SEPA. Liczę, że dzięki mojemu blogowi coraz więcej osób w Polsce pozna i doceni udogodnienia, jakie niesie ze sobą uczestnictwo w SEPA.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Warto płacić prowizję? Jak uniknąć pośrednika-krwiopijcy
NewsWarto płacić prowizję? Jak uniknąć pośrednika-krwiopijcy

Zatrudnienie pośrednika nieruchomości to opłacalna inwestycja. Poznaj znaki profesjonalnego agenta, jego wynagrodzenie i koszty prowizji. Dowiedz się, jak uniknąć nierzetelnych pośredników i znaleźć najlepszego specjalistę, który zapewni bezpieczną transakcję w dobrej cenie.