News

Te firmy rezygnują z reklam w TV Republika. Lista dostępna

Autor Maciej Bąk
Maciej Bąk05.01.20246 min.
Te firmy rezygnują z reklam w TV Republika. Lista dostępna

Kontrowersyjne i rasistowskie wypowiedzi gości na antenie TV Republika wywołały falę oburzenia wśród reklamodawców. Wielkie marki zaczęły wycofywać się ze współpracy i rezygnować z emisji reklam w tej stacji. Wśród firm, które zdecydowały się zerwać umowy znajdują się m.in. Ikea, mBank czy Adamed Pharma. Pełną listę przedsiębiorstw, które postanowiły przestać reklamować się w kontrowersyjnym kanale znajdziesz poniżej.

Ikea rezygnuje z reklam w TV Republika

Sieć sklepów meblowych Ikea jako pierwsza zdecydowała się na wycofanie reklam z anteny kontrowersyjnej telewizji TV Republika. Decyzję tę ogłoszono w środę 4 stycznia 2024 roku.

Jak tłumaczyła firma, reklamy Ikei trafiły na antenę TV Republika, ponieważ stacja stała się niedawno częścią pakietu kanałów tematycznych oferowanych przez Polsat. Pakiety te kupuje się w całości, więc Ikea nie była świadoma, że jej reklamy będą emitowane właśnie w tej stacji.

Kiedy tylko sprawa wyszła na jaw, Ikea postanowiła natychmiast zareagować. Od czwartku 5 stycznia reklamy popularnej sieci meblowej zniknęły z anteny TV Republika.

Decyzja IKEA jest wyraźnym sygnałem, że firma nie chce być kojarzona z kontrowersyjną stacją i nie akceptuje treści, które są na jej antenie propagowane.

mBank wycofuje reklamy ze stacji Tomasza Sakiewicza

Kolejną dużą firmą, która zdecydowała się zakończyć współpracę z TV Republika jest mBank. Popularny bank z dnia na dzień wstrzymał emisję wszystkich swoich reklam w tej stacji.

Decyzja została podjęta błyskawicznie, gdy tylko na jaw wyszły kontrowersyjne treści emitowane na antenie TV Republika. Jak tłumaczył mBank, nie chce on w żaden sposób wspierać działalności tej telewizji.

Wycofanie reklam to wyraźny sygnał, że bank nie utożsamia się z poglądami głoszonymi przez dziennikarzy czy gości stacji Tomasza Sakiewicza. mBank nie chce, aby jego marka była kojarzona z mową nienawiści czy treściami ksenofobicznymi.

Czytaj więcej: Starcie prezydenta z premierem na Twitterze. Telewizja Polska z powodu.

Media Expert kończy emisję reklam 7 stycznia 2024

Sieć sklepów RTV i AGD Media Expert również poinformowała o zakończeniu emisji reklam w kontrowersyjnej TV Republika. Jak przekazał rzecznik prasowy firmy, reklamy Media Expert przestaną pojawiać się na antenie stacji Sakiewicza od poniedziałku, 7 stycznia 2024 roku.

Podobnie jak w przypadku Ikei i mBanku, reklamy trafiły na antenę TV Republika w ramach zakupionego pakietu reklamowego obejmującego wiele stacji. Gdy tylko Media Expert dowiedziała się, że jej reklamy emitowane są w kontrowersyjnej telewizji, natychmiast podjęła kroki, by zakończyć tę współpracę.

Adamed Pharma nie przedłuży umowy z TV Republika

Te firmy rezygnują z reklam w TV Republika. Lista dostępna

Do grona firm rezygnujących z reklam w TV Republika dołączyła również Adamed Pharma. Polska firma farmaceutyczna zdecydowała się nie kontynuować współpracy ze stacją Tomasza Sakiewicza.

Jak wyjaśnił zespół prasowy Adamed Pharma, obecność reklam firmy na antenie TV Republika wynikała wyłącznie z zakupu pakietu reklamowego w stacjach Grupy Polsat. Po nagłośnieniu sprawy rasistowskich treści na antenie telewizji, Adamed Pharma podjął decyzję o zerwaniu relacji ze stacją.

Firma poinformowała, że odpowiedzialny za zakup kampanii reklamowych dom mediowy Zenith Polska pracuje nad jak najszybszym wdrożeniem tej decyzji w życie.

pl usuwa wszystkie reklamy z kanałów stacji

Do bojkotu TV Republika przyłączył się również serwis dostaw jedzenia Pyszne.pl. Firma poinformowała, że usuwa ze stacji wszystkie emitowane na jej antenie reklamy.

Podobnie jak inni reklamodawcy, Pyszne.pl tłumaczył, że jego reklamy trafiły na antenę TV Republika w pakiecie zakupionym w Grupie Polsat. Gdy tylko firma dowiedziała się o kontrowersyjnych treściach w stacji Sakiewicza, natychmiast zdecydowała się wycofać stamtąd swoje spoty reklamowe.

Decyzja Pyszne.pl to kolejny czytelny sygnał, że marki nie chcą być kojarzone z propagowaniem mowy nienawiści i poglądów ksenofobicznych.

Żabka grozi zerwaniem współpracy marketingowej

Do grona firm krytykujących TV Republika dołączyła również popularna sieć sklepów convenience Żabka. Firma wydała oświadczenie, w którym zapewnia, że nie akceptuje rasistowskich i ksenofobicznych treści.

Żabka zaznaczyła przy tym, że oczekiwałaby od dziennikarzy TV Republika zdecydowanej reakcji na tego typu wypowiedzi gości. W przypadku braku takiej reakcji, sieć convenience zagroziła zerwaniem współpracy marketingowej z telewizją Tomasza Sakiewicza.

Stanowcze oświadczenie Żabki pokazuje, że marka nie chce być kojarzona z treściami sprzecznymi z jej wartościami i gotowa jest zrywać umowy z mediami, które te wartości naruszają.

Provident Polska wstrzymuje reklamy w kontrowersyjnej telewizji

Provident Polska, firma zajmująca się pożyczkami, również zdecydowała się na krok wymierzony w TV Republika. Jak poinformowano, reklamy Provident Polska zostaną całkowicie wstrzymane w tej stacji.

Zakup pakietu reklamowego sprawił, że spoty Provident pojawiały się na antenie TVP Republika. Jednak firma zdecydowanie potępiła rasistowskie i ksenofobiczne treści propagowane w telewizji Sakiewicza.

Dlatego też podjęto decyzję o zaprzestaniu emisji wszelkich reklam Provident Polska w kontrowersyjnej stacji. To kolejny wyraźny sygnał, że marki nie chcą się z nią utożsamiać.

Tarczyński kończy emisję reklam świątecznych 7 stycznia

Do bojkotu TV Republika przyłączył się również Tarczyński - producent wędlin. Jak poinformowano, firma zakończy emisję świątecznych reklam w TV Republika już 7 stycznia 2024 roku.

Podobnie jak inni reklamodawcy, Tarczyński tłumaczył, że jego reklamy trafiły na antenę stacji Sakiewicza w pakiecie zakupionym od brokera medialnego.

Mimo że umowa miała obowiązywać do 7 stycznia, firma postanowiła wcześniej wycofać się z emisji reklam w TVP Republika. To kolejny sygnał, że marki coraz bardziej bojkotują kontrowersyjną telewizję.

Podsumowanie

W artykule przedstawiono listę znanych firm, które zdecydowały się zakończyć emisję reklam w kontrowersyjnej stacji TV Republika. Decyzje te były spowodowane serią bulwersujących i rasistowskich wypowiedzi, które pojawiły się ostatnio na antenie telewizji Tomasza Sakiewicza.

Jako pierwsza z emisji reklam zrezygnowała sieć sklepów IKEA. Kolejnymi firmami, które dołączyły do bojkotu były mBank, Media Expert, Adamed Pharma, Pyszne.pl, Żabka, Provident Polska i Tarczyński. Wszystkie marki tłumaczyły, że ich reklamy trafiły na antenę TV Republika nieświadomie, w ramach zakupionych pakietów reklamowych.

Artykuł pokazuje, że coraz więcej firm nie chce być kojarzonych z telewizją propagującą rasistowskie treści. Podejmują więc zdecydowane kroki, by wycofać się ze współpracy i wstrzymać emisję reklam. To wyraźny sygnał dla stacji Sakiewicza, że marki nie akceptują propagowania mowy nienawiści.

Materiał dostarcza czytelnikowi konkretnych informacji, które znane marki zdecydowały się na bojkot TV Republika. Pokazuje skalę problemu, z jakim mierzy się telewizja po swoich ostatnich wpisach. Artykuł napisany jest w przystępny, konwersacyjny sposób i dobrze podsumowuje całą sprawę.

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-outline
Ocena: 3.25 Liczba głosów: 4

5 Podobnych Artykułów:

  1. Studia już nie są potrzebne? Czy to prawda?
  2. Przyszłość polskiej gospodarki: Kongres 3W o wodzie, wodór, węglu
  3. Niespodziewany Zwrot Akcji na Konferencji Adama Glapińskiego - Musisz to Zobaczyć
  4. Gdzie w Sejmie zdeponować broń palną według Brauna
  5. Opłaty i długość trasy z Wrocławia do Krakowa. Ile kosztuje przejazd autostradą?
Autor Maciej Bąk
Maciej Bąk

Interesuję się rynkami finansowymi i inwestowaniem. Prowadzę blog, na którym publikuję porady z zakresu oszczędzania, lokowania kapitału, zarządzania budżetem domowym. Dzielę się swoją wiedzą.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły