News

W Post bije rekordy: niesamowite świąteczne dostawy!

Autor Bartosz Antoniak
Bartosz Antoniak20.12.20235 min.
W Post bije rekordy: niesamowite świąteczne dostawy!

InPost bije rekordy w okresie świątecznym. Tylko we wtorek firma obsłużyła ponad 11 milionów przesyłek, czyli średnio 250 paczek na sekundę. To niesamowity wynik, biorąc pod uwagę, że jeszcze w 2019 roku dzienny rekord wynosił 1 milion. Sukces zawdzięczają automatyzacji procesów za pomocą sztucznej inteligencji oraz rozbudowanej sieci ponad 30 tysięcy paczkomatów działających w 9 krajach. InPost udowadnia, że jest liderem rynku e-commerce w zakresie dostaw świątecznych prezentów.

Rekordowa liczba paczek podczas świątecznego szczytu

Firma InPost pobiła rekord w obsłudze paczek podczas tegorocznego świątecznego szczytu. We wtorek InPost obsłużył ponad 11 mln przesyłek, czyli średnio 250 paczek na sekundę. Jest to najwyższa dzienna liczba paczek w historii firmy.

Jak podkreśla prezes InPost Rafał Brzoska, jeszcze w 2019 roku rekordowa dzienna liczba paczek wynosiła 1 mln. Pokazuje to, jak szybko rozwija się InPost. Automatyzacja procesów i rozbudowa sieci paczkomatów pozwoliły na tak spektakularny skok wydajności.

Rosnące zapotrzebowanie na usługi kurierskie w okresie przedświątecznym to coroczne zjawisko. Jednak w tym roku InPost odnotował szczególnie duży wzrost liczby obsługiwanych paczek. Świadczy to o rosnącej popularności zakupów online z dostawą do domu lub paczkomatu.

Sztuczna inteligencja usprawnia procesy logistyczne

Aby sprostać gwałtownie rosnącemu zapotrzebowaniu, InPost inwestuje w automatyzację i robotyzację procesów logistycznych. Sztuczna inteligencja optymalizuje trasy kurierskie, dobiera lokalizacje paczkomatów, testuje łańcuchy dostaw pod kątem efektywności.

Dzięki algorytmom AI kurierzy mogą realizować więcej zleceń dziennie, a paczki są doręczane w możliwie najkrótszym czasie. Automatyzacja przynosi też oszczędności i pozytywnie wpływa na środowisko poprzez redukcję emisji CO2 z transportu.

Milion paczek dziennie w zaledwie 4 lata

Dla InPost obsługa ponad miliona paczek dziennie to już norma. Jednak jeszcze w 2019 roku był to rekordowy wynik. W ciągu zaledwie 4 lat firma zwiększyła możliwości przerobowe ponad 11-krotnie, co świadczy o imponującym tempie rozwoju.

InPost konsekwentnie inwestuje w automatyzację, robotyzację i rozbudowę infrastruktury. Posiada największą sieć paczkomatów w Europie, która wciąż dynamicznie się powiększa. Tylko w 2022 roku InPost uruchomił prawie 5000 nowych maszyn.

Rosnąca popularność zakupów online, zwłaszcza z odbiorem przesyłki z paczkomatu, napędza wzrost liczby obsługiwanych paczek. InPost skutecznie wychodzi naprzeciw tym trendom, oferując wygodną i ekologiczną alternatywę dla dostawy kurierem.

Czytaj więcej: Sąd Najwyższy zaskakuje - duże pieniądze dla ZUS-u.

Zautomatyzowany system odbioru i nadawania paczek

InPost posiada największy w Europie zautomatyzowany system paczkomatów, umożliwiający odbiór i nadawanie przesyłek 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ogółem sieć InPost liczy prawie 33 tys. paczkomatów w Polsce i za granicą.

Automatyzacja procesu odbioru i nadania paczek to jeden z kluczowych czynników sukcesu InPost

Korzystanie z paczkomatów InPost zamiast kuriera to same zalety: oszczędność czasu, wygoda odbioru o dowolnej porze, bez kolejek i uzależnienia od godzin dostawy. Do tego paczkomaty mają minimalny negatywny wpływ na środowisko w porównaniu do transportu indywidualnego.

Sukces InPost wynika w dużej mierze z inwestycji w nowoczesne technologie i automatyzację. Inteligentne paczkomaty, aplikacja mobilna i zaawansowane systemy logistyczne tworzą spójny, zintegrowany ekosystem, który ułatwia klientom odbiór przesyłek i zapewnia rekordową wydajność.

Paczkomaty w Polsce i za granicą

InPost posiada sieć ponad 25 tys. paczkomatów w Polsce. Dodatkowo firma rozwija się na rynkach zagranicznych - Wielkiej Brytanii, Włoszech i Francji, gdzie również notuje dynamiczny wzrost liczby użytkowników usługi. Łącznie InPost dysponuje już ponad 30 tys. maszynami w Europie.

Kraj Liczba paczkomatów
Polska 25 300
Wielka Brytania 3 100
Włochy 1 600
Francja 3 000

Strategia międzynarodowej ekspansji przynosi efekty - InPost umocnił swoją pozycję lidera na rynku paczkomatów w Europie. Posiadanie rozległej sieci maszyn we wszystkich kluczowych krajach Europy pozwala oferować klientom spójną, wysokiej jakości usługę transgraniczną.

InPost liderem e-commerce

W Post bije rekordy: niesamowite świąteczne dostawy!

Dynamiczny rozwój InPost i rekordowa obsługa przesyłek podczas tegorocznego szczytu świątecznego potwierdzają pozycję firmy jako lidera na rynku e-commerce. InPost oferuje najbardziej kompleksowe portfolio usług dla handlu elektronicznego:

  • doręczanie przesyłek kurierem
  • sieć paczkomatów do odbioru zakupów internetowych
  • kompletacja i wysyłka towarów dla sklepów online (usługa fulfillment)

Nowoczesna infrastruktura InPost i zautomatyzowane procesy pozwalają sprawnie realizować rosnącą liczbę zamówień internetowych na najwyższym poziomie. Rekordowe wyniki podczas świątecznego szczytu pokazują, że InPost doskonale radzi sobie z sezonowymi wzrostami i ma potencjał do dalszego umacniania pozycji lidera e-commerce.

Podsumowanie

W moim artykule omówiłem rekordową liczbę paczek, jaką obsłużył InPost podczas tegorocznego świątecznego szczytu. Firma pobiła własny rekord, przyjmując i doręczając ponad 11 milionów przesyłek jednego dnia. Jeszcze kilka lat temu nikt nie spodziewałby się takich wyników. Pokazuje to, jak InPost dynamicznie się rozwija dzięki inwestycjom w automatyzację i rozbudowę sieci paczkomatów.

W artykule wyjaśniłem, w jaki sposób InPost wykorzystuje sztuczną inteligencję i zaawansowane algorytmy do optymalizacji operacji logistycznych i tras kurierskich. Dzięki temu firma radzi sobie z rosnącą liczbą zamówień e-commerce. Posiadanie ponad 30 tysięcy paczkomatów w Europie pozwala też oferować klientom wygodny, ekologiczny sposób odbierania przesyłek.

Przytoczyłem wypowiedź prezesa InPost Rafała Brzoski, który podkreśla, jak ważne było przejście z 1 miliona paczek dziennie w 2019 roku do ponad 11 milionów obecnie. Świadczy to o sile InPost i sprawia, że firma umocniła pozycję lidera na rynku e-commerce w Europie.

Mam nadzieję, że artykuł pozwolił czytelnikom docenić skalę osiągnięcia InPost i zrozumieć, w jaki sposób investycje w nowoczesne technologie pomagają firmie obsługiwać rosnącą liczbę klientów na najwyższym poziomie.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Studia już nie są potrzebne? Czy to prawda?
  2. Przyszłość polskiej gospodarki: Kongres 3W o wodzie, wodór, węglu
  3. Niespodziewany Zwrot Akcji na Konferencji Adama Glapińskiego - Musisz to Zobaczyć
  4. Gdzie w Sejmie zdeponować broń palną według Brauna
  5. Opłaty i długość trasy z Wrocławia do Krakowa. Ile kosztuje przejazd autostradą?
Autor Bartosz Antoniak
Bartosz Antoniak

Jestem redaktorem bloga SEPA Polska. Na łamach naszego bloga staram się przybliżyć czytelnikom ideę jednolitego obszaru płatności w euro (SEPA), z której korzystają setki milionów obywateli i przedsiębiorstw w Europie. Dzielę się moją wiedzą na temat funkcjonowania systemu SEPA, wyjaśniam korzyści płynące z ujednolicenia standardów, procedur i infrastruktury płatniczej. Omawiam praktyczne aspekty dokonywania szybkich przelewów SEPA oraz rozliczania transakcji w euro. Zapraszam do lektury moich artykułów, w których w przystępny sposób wyjaśniam zawiłości systemu płatności SEPA. Liczę, że dzięki mojemu blogowi coraz więcej osób w Polsce pozna i doceni udogodnienia, jakie niesie ze sobą uczestnictwo w SEPA.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły