Przechowywanie kosztowności, gotówki, a nawet poufnych dokumentów w biurze wymaga odpowiedniego zabezpieczenia. W przeciwnym razie osoby trzecie lub włamywacze mogliby z łatwością ukraść wartościowe przedmioty. Jeśli chcesz zadbać o bezpieczeństwo w swoim biurze, koniecznie zainwestuj w wysokiej klasy kasę pancerną i sejf do biura. Jak wybrać odpowiednią skrytkę do wykorzystania w siedzibie przedsiębiorstwa? Zobacz poradnik i dokonaj wyboru.
Kasy pancerne do biura a normy bezpieczeństwa
Zanim zdecydujesz się kupić kasę pancerną do swojego biura, koniecznie przeanalizuj podstawowe parametry techniczne wybranej skrytki. Tylko w ten sposób dopasujesz odpowiednią klasę kasy pancernej, która będzie zabezpieczeniem dla firmowego mienia lub dokumentacji.
Najważniejsze parametry, jeśli chodzi o skrytki pancerne dla firm to:
- Zgodność z klasą PN-EN 1143-1 – ta norma wskazuje na odporność sejfów pancernych na włamania. Najlepsze kasy pancerne powinny mieć jak najwyższy wskaźnik na skali bezpieczeństwa mierzonej od 0 do 10.
- Zgodność z normą PN-EN 14450 – chodzi o klasę bezpieczeństwa szafy pancernej. Tutaj rozróżniamy dwie wersje: S1 lub S2.
Najlepsze kasy pancerne do wykorzystania w firmowym biurze znajdziesz na stronie firmy Hartmann Tresore: https://www.hartmann-tresore.pl/produkty/sejfy-biurowe/sejf-antywlamaniowy/lista. Wybierz jeden ze sprawdzonych modeli i zabezpiecz firmowe kosztowności przed włamywaczami.
Jeśli w grę wchodzi kasa pancerna do biura, warto postawić na taką, która ma minimum II klasę odporności na włamania. Idealne są wielościenne konstrukcje, które gwarantują ochronę mienia wysokiej wartości.
Kasa pancerna do firmowego biura – na co trzeba zwrócić uwagę?
Jest kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę przed kupnem kasy pancernej do firmowego biura. Najważniejsze elementy to:
- rozmiary i waga,
- jednostka certyfikująca,
- sposób montażu sejfu,
- rodzaj zastosowanego zamka,
- limit wartości chronionej.
W przypadku kas pancernych Hartmann Tresore zawsze zyskujesz pewność, że wybrane rozwiązanie w 100% sprosta Twoim oczekiwaniom. Nowoczesne kasy pancerne do biura chronią wartość mienia wynoszącą nawet do 50 000 euro.
Kiedy warto mieć kasę pancerną w biurze?
Na kasę pancerną do zastosowania w biurze przedsiębiorstwa zdecyduj się przede wszystkim wtedy, kiedy zamierzasz przechowywać w siedzibie firmy następujące przedmioty:
- gotówka lub czeki bankowe,
- dane pracowników w formie papierowej,
- dokumenty handlowe i umowy biznesowe,
- klucze dostępowe do innych pomieszczeń,
- wartościowy sprzęt elektroniczny.
Wszystkie rzeczy istotne z punktu widzenia przedsiębiorstwa możesz bezpiecznie schować w kasie pancernej zamontowanej w firmowym biurze. Niezależnie od wybranej konstrukcji, możesz zamontować sejf pancerny w podłodze lub bezpośrednio w ścianie – ukrywając go za obrazem.
Profesjonalna kasa pancerna do biura to wydatek od kilku tysięcy złotych w górę. Warto jednak zainwestować taką kwotę, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo firmowego mienia.